GEWOONTES AANLEREN

Het is nooit het juiste moment om aan iets te beginnen, dus waarom niet gewoon vandaag! Als je besluit te gaan sporten zal je op lange termijn blij zijn met je verbeterde conditie. Misschien doe je zelfs nieuwe sociale contacten op tijdens het sporten. Deze gids zal je helpen met je zelfvertrouwen, met je motivatie en met kleine probleempjes, waaronder een paar tips om vlekken te verwijderen voor als dingen echt vies worden!

Het is nooit het juiste moment om aan iets te beginnen, dus waarom niet gewoon vandaag! Als je besluit te gaan sporten zal je op lange termijn blij zijn met je verbeterde conditie. Misschien doe je zelfs nieuwe sociale contacten op tijdens het sporten. Deze gids zal je helpen met je zelfvertrouwen, met je motivatie en met kleine probleempjes, waaronder een paar tips om vlekken te verwijderen voor als dingen echt vies worden!

Aanpassen

Het staat algemeen bekend dat je even tijd nodig hebt om je aan te passen aan je nieuwe gewoonte. Het kan wel twee tot acht maanden duren voordat je je volledig op je gemak voelt en je nieuwe gewoonte beschouwd als een routine. Veel hangt af van motivatie, maar een goede discipline maakt het een gewoonte.

Ons advies is om klein te beginnen en het langzaam op te bouwen. Sommigen leveren vanaf het begin een maximale inspanning, maar deze aanpak kan zorgen voor een burn-out, vermoeide spieren en een verlies aan wilskracht. Het is beter om rustig aan te beginnen: slechts je aanwezigheid op de sportschool, zelfs wanneer je geen fitnessapparaat aanraakt, kan je helpen met van sporten een gewoonte te maken.

 

De tijd vinden

Een nieuwe hobby uit proberen kan in het begin tijdrovend zijn. Vooral omdat je al gewoontes hebt die je aan de kant moet schuiven. Kies daarom een tijd die jouw het beste uitkomt en wijdt deze aan je nieuwe hobby. Een lunchpauze of net voor het eten kunnen goede momenten zijn om aan iets nieuws te beginnen, tenzij je natuurlijk een vroege vogel bent. Houdt het wel in evenwicht, je wilt niet overspannen raken! Je leven simpeler maken voordat je het gecompliceerder maakt kan een bron zijn voor energie, houdt dus ook tijd over voor niet productieve taken. Iedere dag een wekker zetten zal je helpen met het opbouwen van je ritme. Even joggen om 12:00 uur werkt beter dan even joggen wanneer je tijd hebt.

 

Trainen

Omdat sporten best uitputtend kan zijn, is het misschien een goed idee om in het weekend te beginnen. Zaterdag- of zondagochtend bijvoorbeeld, of misschien tijdens de lunch. Hierdoor heb je meer tijd om te herstellen en aan je nieuwe ritme te wennen. Wat voor sportieve activiteit moet je dan gaan doen? Kies gewoon iets dat je leuk vindt! Zwemmen, hardlopen of fietsen zijn populaire vormen van lichaamsbeweging, maar je kunt natuurlijk ook andere activiteiten proberen zoals yoga, aerobics of spinnen. Over het algemeen zijn er meer sportklasjes in het weekend en sportscholen zijn meestal het drukst op zaterdag of zondag. Schema's voor beginners kunnen goede startprogramma's zijn.

 

Zweetplekken

Met intensief sporten ga je ook veel zweten, waardoor je een nog grotere taak staat te wachten: een grote stapel vieze was. Sommigen zullen deze extra was als een obstakel zien, maar gelukkig gaat het verwijderen van zweetplekken heel gemakkelijk met Vanish en zullen ze daarom geen hindernis meer vormen.

De stappen om zweetplekken te verwijderen zijn simpel:

  1. Week je kleding met ongeveer 60ml Vanish Oxi Action Gel, in vier liter warm water.
  2. Week het item voor maximaal een uur, of maximaal zes uur als het om witte kleding gaat.
  3. Plaats tot slot een dosis van 60ml gel in de wasmachine en was je kleding als normaal.

Deze klus is ook weer geklaard! Gebruik Vanish vandaag nog bij het verbeteren van jezelf!